Usein kysytyt kysymykset

Askarruttaako jokin käytännön asia? Tälle sivulle olemme koonneet usein kysyttyjä kysymyksiä saapumisesta, parkkipaikoista, esteettömyydestä, narikasta, maksuvälineistä, valokuvauksesta ja löytötavaroista. Jos et löydä vastausta omaan kysymykseesi, ota meihin yhteyttä: info@logomo.fi.

Lue Logomon esite

Yleisiä

Onko Logomossa tarjolla julkinen WLAN tilan käyttäjille tapahtumissa?
Toisinaan on, toisinaan ei – joskus, etenkin yleisömäärän kasvaessa suureksi, verkon käyttöä joudutaan rajoittamaan. Verkon kirjautumistiedot löytyvät Logomon infonäytöiltä ja lipunmyynti/infotiskiltä silloin, kun verkko on vapaasti yleisön käytettävissä. Kokouksissa, konferensseissa ja seminaareissa verkko on aina käytössä.

Wifi: LogomoPublic
Wifi password: loGOmo2012

Voiko Logomoon tulla tutustumaan koska tahansa?
Logomoon voi tulla tutustamaan vain erikseen sovittaessa. Turku Touring järjestää Logomossa myös opastettuja kierroksia, joissa kerrotaan Logomon historiasta ja tutustutaan tiloihin.

Lisätietoa täältä

Jos taas olet kiinnostunut vuokraamaan Logomon tiloja, ota yhteyttä maarit.hurme@logomo.fi.

Onko teiltä mahdollista ostaa lahjakortteja?
Lippupisteeltä on mahdollista ostaa lahjakortteja, jotka voi käyttää Logomon tapahtumiin. Lahjakortteja on tällä hetkellä tarjolla 1€, 5€, 10€, 50€, 100€, 150€ ja 200€ arvoisina. Lahjakortin hintaan lisätään ostovaiheessa toimituskulu, joka on 1,50–3,50 € riippuen lahjakortin arvosta.

Lahjakortti vaihdetaan varsinaiseksi tapahtuman pääsylipuksi Lippupisteen palvelupisteessä. Lahjakortti ei käy maksuvälineenä R-kioskilla eikä Lippupisteen verkkokaupassa. Lahjakortti on voimassa yhden (1) vuoden ostopäivästä.

Lahjakortteja voi tilata kätevästi tästä

Olisiko mahdollista saada teiltä viikottaista/kuukausittaista tapahtumalistausta suoraan sähköpostiin?
Ajantasaisimman tiedon Logomon tapahtumista saat suoraan nettisivuiltamme, Tapahtumat-sivulta. Sähköpostiin voit tilata kaksi erilaista kuukausittain ilmestyvää uutiskirjettä, joista toiseen keräämme Logomon ohjelmiston tähtihetket tulevilta viikoilta. Toinen uutiskirje sisältää laajemmin Logomon ajankohtaisia uutisia.

Uutiskirjeet voit tilata täältä

Käykö pankkikortti maksuvälineenä Logomossa tai onko lähellä pankkiautomaattia?
Logomossa käyvät maksuvälineinä käteisen lisäksi pankkikortit ja yleisimmät luottokortit. Logomon välittömässä läheisyydessä ei valitettavasti ole pankkiautomaattia.

Voinko kuvata Logomon konserteissa ja tapahtumissa?
Perussääntönä on, että saliin ei saa viedä järjestelmäkameroita ilman lehdistökorttia tai erillistä kuvauslupaa. Esitysten äänittäminen tai kuvaaminen videolle ei ole sallittua. Mikäli konsertissa/tapahtumassa haluaa valokuvata, siitä täytyy sopia tapahtumajärjestäjän kanssa erikseen. Logomo ei myönnä kuvauslupia tapahtumiin tapahtumajärjestäjien puolesta.

Valokuvaaminen henkilökohtaiseen käyttöön on pääsääntöisesti sallittua mutta ei tällöinkään järjestelmäkameralla, mikäli tuotanto ei sitä erityisesti pyydä. Kannattaa myös muistaa, että artistit saattavat vaatia ehdotonta valokuvauskieltoa. Asiasta tiedotetaan tällöin kuitenkin tapahtuman yhteydessä. Salamavalon käyttö on kuvattaessa aina ehdottomasti kiellettyä. Muistathan kuvatessasi kunnioittaa myös muiden tapahtumavieraiden yksityisyyttä.

Mistä tiedän, kauanko konsertti kestää ja onko väliaikaa?
Konserttien keston ja mahdollisen väliajan saat selville Logomon nettisivuilta kyseisen tapahtuman tiedoista. Toisinaan konserttien aikataulua ei ole vahvistettu lippujen tullessa myyntiin, mutta konsertin kesto ja mahdollinen väliaika pyritään ilmoittamaan nettisivuilla viimeistään muutama päivä ennen konserttia. Tapahtumatietoja päivitetään jatkuvasti sitä mukaan, kun uusia tietoja saadaan, joten kannattaa aktiivisesti seurata Logomon nettisivuja.

Onko Logomon konserteissa pakko istua vain penkeillä vai saako konserteissa myös seistä?
Muunneltavuudesta johtuen tapahtumia voidaan järjestää todella monenmuotoisissa katsomoissa. Joskus koko katsomo on seisova, joskus istuva. Katsomoita voidaan rakentaa myös salin sivuille tai jopa lavan taakse, riippuen kulloisenkin tapahtuman vaatimuksista. Varsin yleinen on esimerkiksi sellainen ratkaisu, jossa katsomon takaosa on istuva ja sen edessä lattia-alueella on seisova permanto. Katsomoissa istuvat katsojat ovat kuitenkin tällaisessa tilanteessa reilusti ylempänä kuin seisova yleisö, joten näkymä lavalle tai muulle esiintymisalueelle on sieltäkin hyvä. Näistä vaihtoehdoista löytyy aina tietoa lippua ostaessa, eikä ole pelkoa, että esimerkiksi joutuukin seisomaan, vaikka on ostanut istumapaikkalipun.

Kun konsertti on kokonaisuudessa istuva, on seisomaan noustessa muistettava huomioida kanssaihmiset. Mikäli seisominen häiritsee takana olevia, on konsertissa tällöin istuttava, vaikka kuinka tanssittaisi. Aina kun mahdollista, pyritään katsomoon varaamaan alueita, joissa voi seistä muita katsojia häiritsemättä. Valitettavasti se ei aina kuitenkaan onnistu.

Liput ja lipunmyynti

Onko lippuja mahdollista ostaa muualta kuin Lippupisteestä? Esimerkiksi suoraan Logomosta?
Lippuja voi ostaa Lippupisteen myyntipisteistä, puhelinpalvelusta 0600900900 (1,98 €/min+pvm) ja netistä osoitteesta www.lippu.fi. Lippuja on mahdollista ostaa myös R-kioskeilta.

Logomossa lippuja voi ostaa Logomo Kitchenin kassalta sen aukioloaikoina. Logomosta voi ostaa usein lippuja myös tapahtumapäivänä, mikäli lippuja on ovella vielä myynnissä. Lipunmyynti paikan päällä alkaa ovien auetessa, pääsääntöisesti tuntia ennen esityksen alkua.

Käyvätkö kulttuurisetelit maksuvälineenä Logomon tapahtumiin? Mistä siinä tapauksessa on liput ostettava?
Arvosetelien kelpoisuus on vuoden 2014 alusta alkaen myyntipistekohtaista, kelpoisuuden voit tarkistaa myyntipisteestä. Kaikki myyntipisteet löydät listattuna täältä.

Arvosetelin käyttäjä voi esimerkiksi varata liput Lippupisteen puhelinpalvelusta 0600 900 900, (ma-la klo 9-21, su klo 10-18, puhelun hinta 1,98 euroa/min + pvm/mpm) ja lunastaa ne Lippupisteen myyntipisteistä. Muista lippuja varatessasi ilmoittaa, että aiot maksaa lippuja arvoseteleillä! Arvoseteliä ei voi käyttää Lippu.fi-sivulla eikä R-kioskeilla.

Mitä teen jos lippuni häviää?
Lippupiste ei vastaa kadonneista, varastetuista eikä vahingoittuneista lipuista. Saatuasi liput tarkista ne huolellisesti ja säilytä niitä hyvin. Lippupiste ei vastaa postin aiheuttamista viivästyksistä tai vahingoista.

Olen kiinnostunut ostamaan lippuja yrityksen käyttöön. Mihin voin olla yhteydessä?
Lippupisteen puhelinpalvelusta voit ostaa lippuja myös ryhmille tai varata aition käyttöösi. Puhelinpalvelun numero on 0600 900 900 (ma-la klo 9-21, su klo 10-18, puhelun hinta 1,98 euroa/min + pvm/mpm). Voit varata ryhmille lippuja myös sähköpostitse: ryhmat@lippu.fi.

Mitä tehdä, jos tapahtuma peruuntuu?
Mahdollinen lippujen hyvitys tapahtuu Lippupisteen kautta:

Lippujen hyvitys

Onko Logomon B- katsomon kaikki paikat samalla tasolla vai onko katsomo nouseva?
B-katsomon kaikki paikat ovat nousevassa katsomossa. Tasalattialle rakennetaan tavallisesti A-katsomo. Koska LOGOMO-sali on kuitenkin muunneltava, saattavat katsomomerkinnät joissakin tapahtumissa muuttua. Silloin tällöin voi esimerkiksi käydä niin, että A-katsomoon ostetut paikat ovatkin itse asiassa B-katsomossa. On myös mahdollista, että osia A-katsomosta on rakennettu nouseviksi. Se ei kuitenkaan ole mahdollista, että nousevaan B-katsomoon ostettu paikka olisikin yhtäkkiä tasalattialla. Aina kun muutoksia tai poikkeavia järjestelyitä on tehty, paikalla on henkilökuntaa neuvomassa ja ohjaamassa.

Saapuminen ja pysäköinti

Missä Logomo sijaitsee?
Logomo sijaitsee Turun keskusta-alueella, lähellä Turun päärautatieasemaa ja linja-autoasemaa. Logomoon on helppo tulla kevyen liikenteen väyliä pitkin pyöräillen tai kävellen. Kauppatorilta Logomoon kävelee kahdessakymmenessä minuutissa. Matka junalla tai bussilla Helsingistä ja Tampereelta Turkuun kestää alle kaksi tuntia. Logomon osoite on Köydenpunojankatu 14, 20100 Turku.

Kuinka paljon Logomossa on parkkipaikkoja ja ovatko parkkipaikat ilmaisia?
Parkkipaikkoja on alueella n. 340 kpl, ja niille pääsee ajamaan suoraan Köydenpunojankadulta. Logomon paikoitus muuttui maksulliseksi 23.4.2013. Maksu on 1 euro/tunti. Inva-pysäköintiluvalla alueella pysäköiminen on ilmaista.

Lounasaikaan kello 10.30–14.30 pysäköinti on ilmaista yhden tunnin ajan. Ilmaiset lounaspaikat ovat Logomon Kitchen-ravintolan edustalla. Ilmaisaikaan oikeuttava pysäköintilippu haetaan alueen automaateista ja jätetään autoon näkyvälle paikalle kojelaudalle.

Pysäköintiä Logomossa valvoo AutoParkki.

Pääseekö Logomoon bussilla?
Logomolle pääsee kätevästi keskustasta Turun julkisilla busseilla. Kun tapahtumapaikalle saapuu helposti bussilla, parkkipaikan etsimisen voi unohtaa.

Tarkemmat tiedot Logomon lähellä liikennöivistä busseista löydät täältä

Saavutettavuus ja esteettömyys

Pääseekö pyörätuolilla saapuvan asiakkaan avustaja ilmaiseksi tapahtumiin vai riippuuko tämä tyystin tapahtuman järjestäjästä?
Asiasta päättää tapahtumanjärjestäjä. Logomo ja Lippupiste toivovat, että tapahtumajärjestäjät toimivat asiassa yleisen käytännön mukaan, jolloin avustaja pääsisi ilmaiseksi. Logomon tapahtumiin avustajat ovat pääsääntöisesti päässeet ilmaiseksi. Asia kannattaa kuitenkin aina tarkistaa lippuja ostaessa. Jos saattajalla pitää olla oma lippu, niin niitä voi ostaa ainoastaan Lippupisteen puhelinpalvelusta tai myyntipisteistä.

Onko Logomossa induktiosilmukka?
Logomossa on tarjolla ns. henkilökohtainen induktiosilmukkajärjestelmä. Logomon narikasta saa lainaksi taskuun sopivan vastaanottimen ja siihen liitetyn silmukan, jonka voi pujottaa kaulaan. Henkilökohtainen silmukka toimii samoin kuin normaali rakenteisiin upotettukin eli oma henkilökohtainen kuulokoje laitetaan T-asentoon sitä käytettäessä.

Missä invapysäköintipaikat sijaitsevat, ovatko paikat lähellä ovea?
Logomon invapysäköintipaikat löytyvät Logomo Kitchenin päädystä sekä LOGI 1–2 -salien sisäänkäynnin läheisyydestä.

Katso kartta tästä

Mistä löytyvät Logomon inva-WC:t?
Inva-WC:t löytyvät Logomon 1. ja 3. kerroksesta.

Missä sijaitsevat LOGOMO-salin pyörätuolipaikat?
LOGOMO-salin pyörätuolipaikat sijaitsevat Logomon 3. kerroksessa C-katsomon 8. rivillä, jonne on esteetön kulku aulasta hissillä. Tapahtuman mahdollistaessa pyörätuolipaikkoja saattaa olla tarjolla myös permannolla. Pyörätuoli- ja saattajapaikat varataan Lippupisteen palvelupisteistä ja puhelinpalvelusta.

Miten liikuntaesteisten kulkeminen onnistuu Logomossa?
Logomon kaikkiin tiloihin on esteetön kulku pyörätuolilla. Logomon 3. kerroksessa sijaitsevaan C-katsomoon pääse hissillä.

Ravintolapalvelut

Voinko tilata ennakkoon väliaikatarjoilut? Mistä?
Mikäli tapahtumassa on väliaika, väliaikatarjoilut on mahdollista tilata ennakkoon. Ravintolapalveluiden yhteystiedot löytyvät Logomon nettisivuilta tapahtuman tiedoista.

Onko Logomossa kahvilaa, joka olisi päivittäin auki? Entä onko tapahtuman jälkeen mahdollista siirtyä ravintolan puolelle jatkamaan iltaa konsertin jälkeen?
Logomo Kitchen on avoinna maanantaista perjantaihin klo 9.00–16.00 ja lauantaisin klo 12.00–16.00. Lounas on katettuna arkisin klo 10:30–14.30 ja brunssi lauantaisin klo 12.00–15.00. Iltaisin Logomo Kitchen on avoinna aina kun Logomossa tapahtuu. Logomo Kitcheniin voit tulla etkoille, nauttia virvokkeita väliajalla tai juhlia myös jatkoilla.

Lisätietoa Logomo Kitchenin sivuilta

Eteispalvelut, kielletyt esineet ja löytötavarat

Onko Logomossa maksullinen narikkapalvelu? Onko narikkamaksu pakollinen?
LOGOMO-salissa järjestettävien tapahtumien aikana Logomossa on maksullinen valvottu narikka, joka löytyy LOGOMO-salin aulasta. Narikkapalvelun hinta on 3 €/takki. Maksuton, vartioimaton narikka löytyy LOGOMO-salin aulan viereiseltä wc-käytävältä (huomioithan, että Logomo ei vastaa vartioimattomaan narikkaan jätetyistä tavaroista).
Muina aikana Logomon narikka on vartioimaton.

Mitä saliin saa viedä?
Yleisötapahtumissa turvallisuus ja viihtyvyys kuuluvat yhteen. Tämän vuoksi joidenkin esineiden vieminen saliin on kielletty. Tämä listaus saattaa muuttua esimerkiksi turvamääräysten muuttuessa tai esiintyvien artistien vaatimuksesta. Tarkistathan siis aina ennen saapumista voimassaolevat säännöt. Saapuessasi tapahtumaan Logomon järjestyksenvalvojat auttavat sinua tarvittaessa.

Saliin ei saa viedä seuraavia esineitä tai aineita:
• päällysvaatteita
• reppuja ja isoja laukkuja
• ampuma- ja teräaseita, räjähteitä, ilotulitteita ja soihtuja
• järjestelmä- tai videokameraa,
• ruokaa tai juomia (poikkeuksena avaamattomat muoviset vesipullot).

Miksi?
LOGOMO-salin katsomon kokoa saadaan muutettua siirtämällä katsomoa ilmatyynyelementeillä, jotka vaativat liikkumiseen täysin puhtaan alustan, jotta eivät rikkoutuisi. Tämän vuoksi joudumme olemaan kovin tarkkoja katsomoon vietävien esineiden ja tavaroiden kanssa. Pieni karamelli, ruuan muru tai tahmea juoma saattaa penkkirivin alle joutuessaan rikkoa arvokkaita ja vaikeasti vaihdettavia ilmatyynyelementtejä.

Päällysvaatteiden, reppujen ja isojen laukkujen vieminen saliin on kiellettyä tapahtumaan osallistuvien turvallisuuden vuoksi. Jos tilasta olisi jostain syystä päästävä poistumaan nopeasti, päällystakit ja isot laukut olisivat pahasti tiellä ja vaikeuttaisivat poistumista.

Mistä voin kysellä löytötavaroita?
Kaikki Logomon löytötavarat toimitetaan Suomen Löytötavarapalveluun. Löytötavaroita voi tiedustella Suomen Löytötavarapalvelun puhelinpalvelusta numerosta 060003391 (1,97 €/min+pvm). Löytötavarapalvelu palvelee maanantaista perjantaihin 10–18 ja lauantaisin 10–14.