Logomossa jo yhdeksättä kertaa järjestetty The Voice of Finland oli tänäkin vuonna huikea menestys. Kilpailijoiden taso oli kovempi kuin koskaan ja voittajaa saatiin jännittää loppuun saakka niin yleisössä kuin tuotantotiimin keskuudessa. Saimme kokea tämän kauden aikana suurta tunteiden vuoristorataa. Kauteen sisältyi paljon onnea ja onnen kyyneleitä, mutta myös surua ja menetyksiä.

 

ITV tuotti The Voice of Finlandin ensimmäistä kertaa koskaan. Kyseessä on Suomessa (ITV Studios Finlandilla) toistaiseksi suurin viihdetuotanto. Spektaakkelin takana kulisseissa liikkuu yhteensä noin 200 ihmistä, jonka lisäksi mukana on vielä pitkä lista erilaisia yhteistyökumppaneita. Moniin asioihin näin suuressa tuotannossa ja tuotantotiimissä pystytään valmistautumaan, mutta tällä kaudella saatiin kokea kolahduksia ja suurta surua joihin ei oltu valmiita.

”Mielestäni kokonaisuudesta selvittiin kuitenkin hyvin. Ketään ei tietenkään voi korvata, mutta oli hyvä, että sekä tähtivalmentajien että kanavan kanssa oltiin vahvasti samalla viivalla, miten jatketaan. Päällimmäinen fiilis, mikä kaudesta jäi, on erittäin onnellinen ja hyvä”, ITV:n Sanna Padua toteaa.

Hänen mielestään tästä kaudesta tuli niin kutsutusti enemmän kuin tuotanto, sillä tapahtumista johtuen yhteishenki ja välittäminen olivat aitoa ja todella tärkeää.

Valmistelut ensikaudelle on jo aloitettu

Tämän vuoden The Voice of Finland keräsi uskomattomia määriä katsojia niin kotisohvilta, kuin itse Logomostakin. Ensi kaudesta odotetaan vastaavaa ja vielä parempaa kuin menneestä kaudesta. Suunnittelutyö tulevaan kauteen on jo aloitettu.

”Seuraavien kausien suunnittelutyötä tehdään jatkuvasti ja koko tuotannon ajan mietitään ja skaalataan mihin suuntaan olisi tuotantoa hyvä viedä jatkossa ja mitä voisi tehdä vielä paremmin” Sanna Padua kertoo. ITV odottaa ensi kaudelta hyviä ja monipuolisia laulajia ja niiden myötä huikeaa kautta.

The Voice of Finland rakentuu tuotantoyhtiön ja talon toimijoiden yhteistyönä

The Voice of Finland järjestetään ITV:n tuotantotiimin ja Logomon tiiviinä yhteistyönä. Logomon tuotantopäällikön Petteri ”Pefu” Unkilan mielestä järkytyksestä selvittyään kausi oli kaikin puolin hieno. Tapahtumatalona Logomo on suosittu ja yksi merkittävimmistä kulttuurikohteista Turussa. Tämän myötä haasteitakin tuotannosta löytyi.

”Tänä vuonna The Voice of Finlandin livelähetysten valo- sekä lavastusjärjestelmä rakennettiin poikkeuksellisen ripeällä aikataululla rakennusajan tippuessa kahdeksasta vuorokaudesta neljään vuorokauteen. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että yhteistyökumppanimme Bright teki tekniikan rakentamisen kolmivuorotyönä. Loppujen lopuksi kaikki oli valmista ajallaan” Unkila kertoo.

Logomon sali muuntautuu hetkessä The Voice of Finlandin katsomoksi

The Voice of Finland eroaa Logomon muista tapahtumista pääasiallisesti siihen käytetyllä ajalla.

”Käytännössä TVOF on Logomolla 11 viikkoa vuodesta. Ensimmäiset Battle- ja Knock Out -kuvaukset ovat jo tammikuun alkupuolella ja niiden rakentaminen aloitettiin jo tapaninpäivänä” Petteri Unkila selittää. Hän uskoo vahvasti myös ensi kauden olevan yhtä loistava, kuin mennyt The Voice of Finland 2019.

Uusien kilpailijoiden haku on päällä! Käy täyttämässä hakemus Nelosen nettisivuilla. Tämän kauden voittajan Markus Salon tekemisistä kannattaa myös pysyä kuulolla!

Takaisin uutisiin!