Skip to main content

KAVI: NAISEN PARHAAT VUODET

”Hän ei ole hullu. Hän on erilainen.” Tämä aviomiehen luonnehdinta vaimostaan tiivistää Cassavetesin elokuvan sanoman: Naisen parhaat vuodet ei ole elokuva hulluudesta sanan lääketieteellisessä mielessä, vaan elokuva erilaisuudesta sanan yhteiskunnallisessa mielessä. Aviovaimo, perheenäiti, kotiäiti Mabel Longhetti on ensi näkemältä kuten muutkin naiset, toisin sanoen kiinni roolissaan. Sitten eräänä päivänä, kun hän on täynnä huolta ja odotusta, kun tottumuksen ja hyväksymisen mekanismi ei enää toimi, hänestä tulee erilainen: hän kieltäytyy jatkamasta samaa peliä, kieltäytyy esittämästä totunnaista rooliaan. Häntä siis pidetään hulluna.

Hulluus ei ole mitään muuta kuin tapa, jolla ihmistä katsotaan. Ja kuinka ihminen ottaa vastaan tuon katseen, hyväksyen sen tai ei. Cassavetesin elokuvan ”vaikutuksen alainen nainen” ei äkkiä hyväksykään tapaa, jolla häntä katsotaan aviovaimona, äitinä, miniänä, talon emäntänä ja ”naisena-joka-odottaa-miestään-ja-huolehtii-kodista”. Tällä ”hulluudella” on hyvin kaunis nimi: sen nimi on kapina. Ja tämä kapina puhkeaa kahden pöydän ympärillä tapahtuvan kohtauksen välillä: alun ateria miehen työtoverien seurassa, jonka kuluessa Mabel järkkyy ja lopun paluu ”sairaalasta”, jossa Mabel on ollut ”lepäämässä” ja ”parantunut”. Ikään kuin kaikki muu – etenkin perheympäristö kaikkine taakkoineen, tukahduttavine äiteineen ja poissaolevine isineen – olisi normaalia, tasapainoista, esimerkillistä.

Mutta Naisen parhaat vuodet ei ole yksinomaan elokuva hulluuden ja kapinan häilyvistä eroista: kuten AviomiehissäCassavetes jälleen maalaa muotokuvaansa amerikkalaisesta keskiluokasta, mutta tällä kertaa nähtynä perheen ja kodin sisäpuolelta. Jälleen kerran Cassavetsin liikkuva, joustava, etsivä, terävä kamera pelkistää ja riisuu todellisuuden, seuraa hellittämättä henkilöitä siihen pisteeseen asti, että näyttelemisen ja toden, sepitteen ja taiteen käsitteet menettävät merkityksensä. Sekä pitkät kuvajaksot että yksittäiset kuvat kasvoista, käsistä, ihosta päätyvät samaan säälimättömän dokumentaariseen näkemykseen pintaa syvemmistä salaisuuksista, samaan analyysiin kriisitilanteesta, joka räjähtää silmiemme edessä, eikä ole ainoa laatuaan. Naisen parhaat vuodet on ihailtavimpia kuvauksia avioparista ja etenkin naisesta mitä elokuva on meille koskaan antanut – ja samalla se on yksi modernin elokuvan huippuja.

– Guy Braucourt (Ecran 46, Avril 1976)

***

Kesto: 148 min.
Ikäraja: K16
Suom. tekstit/svensk text
Järjestäjät: Kansallinen audiovisuaalinen instituutti, Varsinais-Suomen elokuvakeskus
Lisätiedot (www): https://kavi.fi/elokuva-arkisto-myos-verkossa/aluesarjat/turku/

***

A Woman Under the Influence

Naisen parhaat vuodet / En kvinna under påverkan

Yhdysvallat 1974. Tuotantoyhtiöt: Faces International Films. Tuottaja: Sam Shaw. Ohjaus: John Cassavetes. Käsikirjoitus: John Cassavetes. Kuvaus: Mitch Breit, Chris Taylor, Bo Taylor, Merv Dayan, Caleb Deschanel. Lavastus: Phedon Papamichael. Musiikki: Bo Harwood. Leikkaus: Tom Cornwell. Pääosissa: Peter Falk (Nick Longhetti), Gena Rowlands (Mabel Longhetti), Matthew Cassel (Tony Longhetti), Matthew Laborteaux (Angelo Longhetti), Christina Grisanti (Maria Longhetti), Katherine Cassavetes (Mama Longhetti), Lady Rowlands (Martha Mortensen), O.G. Dunn (Garson Cross), Mario Gallo (Harold Jensen), Eddie Shaw (tri Zepp), Angelo Grisanti (Vito Grimaldi), James Joyce (Bowman), John Finnegan (Clancy), Cliff Carnell (Aldo), Joanne Moore Jordan (Muriel), Hugh Hurd (Willie Johnson), Leon Wagner (Billy Tidrow), John Hawker (Joseph Morton), Sil Words (James Turner), Elizabeth Deering (Angela), Jacki Peters (Tina), Elsie Ames (rehtori), Nick Cassavetes (Adolph). Helsingin ensiesitys: 13.2.1976 Orion. VET: 84479 – K16 – 4037 m / 147 min

KAVI: PELIN SÄÄNNÖT

Pelin sääntöjä alettiin tehdä lupaavissa tuotanto-olosuhteissa: Renoir oli muutamien ystäviensä kanssa muodostanut oman yhtiön, joka sijoitti huomattavan summan, kaksi ja puoli miljoonaa frangia Renoirin uuteen filmiin.  Muut tuottajat olivat epäluuloisia uudelle yritykselle. Epävarmuus vallitsi puolin ja toisin, mutta Renoir vetäytyi rauhassa Carl Kochin ja Andre Zwobodan kanssa isänsä Auguste Renoirin vanhaan kotiin Marlotteen kirjoittamaan skenaariota. Ensimmäinen synopsis oli vapaa muunnelma Alfred de Musset’n Mariannen oikuista, ja teemaksi nousi ohjaajan jo Suuressa illusiossa esittämä ajatus siitä, että jokaisella on omat syynsä; maailmassa ei ole täydellisen pahaa tai hyvää ihmistä; kukaan ei ole aivan oikeassa tai väärässä.

Näyttelijöiden valinta alkoi mutkistaa asioita sen jälkeen, kun Renoir oli tavannut teatterissa tuntemattoman itävaltalaissyntyisen näyttelijättären Nora Gregorin ja päättänyt antaa hänelle elokuvan tärkeimmän naisosan, Christinen roolin. Suuresta illusiosta hyvin muistettu Dalio sai viime hetkessä markiisi de la Chesnayen osan ja Renoir päätti itse näytellä keskeisen Octaven, koska hänen veljensä Pierre Renoir vetäytyi pois. Ulkokohtauksia alettiin kuvata 15.2.1939, ja sisäkohtausten viimeistely suoritettiin Ranskan hallituksen määräämän liikekannellepanon levottomassa ilmapiirissä. 42 000 metriä filmiä jäi Marguerite Renoirin leikattavaksi ohjaajan yksityiskohtaisten ohjeiden perusteella. Renoir tuntui ”äkkiä väsyneeltä ja hieman pettyneeltä” ja Pelin säännöt jäi hänen viimeiseksi elokuvakseen ennen lähtöä Yhdysvaltoihin.

Tuottajat näkivät elokuvan heinäkuun alussa 113 minuutin pituisena versiona. Tästä alkavatkin elokuvan kohtalokkaat vaiheet kehittyä. Teosta pidettiin liian pitkänä ja lähestyvän maailmansodan seurauksena yleisön huipussaan oleva kansallistunto vastusti ”ulkomaalaisten” ja ”juutalaissyntyisten” (Dalio) mukanaoloa. Monien väkivaltaisuuksien jälkeen oli elokuvasta kaksi versiota, 86 ja 90 minuutin pituiset, joista vuokraajat saivat valita. Suurin osa Octaven kohtauksista oli poissa ja pelkät jälleennäkemisen toiveetkin näyttivät menneiltä 1942, jolloin täydellisen version negatiivi tuhoutui pommituksessa.

Ranskassa perustettiin 1956 La Société des Grands Films Classiques, ja kaksi perustajaa, Jean Gaborit ja Jacques Maréchal, ottivat tehtäväkseen Pelin sääntöjen entistämisen. Työ sujui yli odotusten, sillä eri versioista ja kätköpaikoista saatiin Renoirin auttamana ja alkuperäisten suunnitelmien avulla kokoon versio, josta puuttui ainoastaan yksi kohtaus, lyhyt keskustelu Octaven ja André Jurieun välillä ennen metsästysjaksoa.

”Puhuaksemme historiallisesti Pelin säännöt oli sekä tyyliltään että teemaltaan absoluuttisesti oman hetkensä elokuva”, on Georges Sadoul sanonut elokuvasta, jonka joukko ranskalaisia kriitikoita äänesti muutamia vuosia sitten ”suurimmaksi ranskalaiseksi elokuvaksi” ja joka myös Sight and Soundin äänestyksessä saavutti saman arvoaseman. Mikä sitten on se hetki? Luokkarajojen kaatuminen alkaa olla käytäntöä ja ”tyylin” omistaminen yhä harvinaisempaa. Pelin sääntöjen noudattaminen ei ole enää itsestäänselvyys ja itse peli alkaa muutamien osanottajien mielestä saada väkivaltaisia sävyjä: ollaan tilanteessa, jossa pelin asetusten toteuttaminen tarvitsee selityksiä. Renoir operoi aineistolla, joka on kadonnut tai ainakin katoamassa, mutta erehdymme pahoin, jos epäilemme hänen sentimentalisoivan havaintojaan. Pelin säännöt on Elenan lähisukulainen esim. siinä, että se on niitä elokuvia, joissa Renoir on kaikkein vähiten romantisoinut aihettaan tai varustanut sitä hyvittävillä selityksillä.

Pelin säännöt on vuosien mittaan vakiintunut Renoirin kunnioitetuimmaksi työksi ja modernin elokuvan virranjakajaksi (joka – kiintoisaa kyllä – on täynnään syvältä nähtyjä yhteyksiä olennaisimpaan klassiseen ranskalaiseen kirjallisuuteen ja teatteriin). Teos kartoittaa yläluokkaisen metsästysseurueen yhdessäoloa vanhassa linnassa ja kasvaa maailmansodan aaton Ranskan luokkatilanteen kliinisen tarkaksi erittelyksi. Todellista juonta ei ole eikä myöskään perinteisen psykologian rajoja kunnioiteta. Rakenne aukeaa useisiin suuntiin eikä kukaan henkilöistä ole olemassa kokonaisuudesta irrallaan, katsoja tietää koko ajan seuraavansa luokkatilanteen ehdollistamaa elämistä.

Kaikki Pelin sääntöjen henkilöt häilyvät vilpittömyyden ja vilpillisyyden välimailla: juuri tässä kaksinaisuudessa erehtyvyydessä ja sen traagisissa seurauksissa on heidän inhimillisyytensä. Avioliitto, aviorikokset. Törkeydet, hienotunteisuus. Burleski farssi, tragedia. Vihamielisyys ja kostonhimo, todellinen ystävyys. Näitä kaksinaisuuksia Pelin säännöt on täynnä, eivätkä ne välity kaavamaisesti asenne vuorollaan, vaan riehakas farssi muuttuu sekunnin murto-osassa syväksi murhenäytelmäksi, tai ehkä näinkin: kuvan etualalla kehittyy riehakas farssitilanne, taustalla jotain täysin muuta – on tuskin olemassa elokuvaa, jossa kytkennät yleisen ja yksityisen, luokkaa edustavan tyypin ja yksilöllisen luonteen välillä olisivat varmempia ja hurjempia näkemyksellisiä kuin tässä. Tässä suhteessa pitkän juhlajakson rikkaus, kirkkaus ja monitasoisuus on ainutlaatuinen. Kokoavia jännitteitä on samantapaisten, osittain lomittaisten juonteiden kehittyminen herrasväen ja palveluskunnan puolella. Tärkeä on myös marginaalihahmojen, oman luokkansa laidoille luisuvien satelliittien rooli – vähäisin heistä ei ole Renoirin itsensä tulkitsema Octave, ihmissuhteiden järjestelijä ja juuri sen vuoksi paljosta paitsi jäävä epäonnistunut taiteilija, jonka ei anneta hetkeksikään unohtaa rahattomuuttaan. Luokkayhteiskunnassa pelin sääntö merkitsee valhetta: vilpitöntä peliä yrittänyt lentäjä Jurieu ammutaan kuin jänis (tapahtuma palautuu teoksen kuuluisaan metsästysjaksoon) – tyypillisesti ei vain erehdyksen, vaan kaksinkertaisen erehdyksen kautta. ”Kukaan ei voi tehdä hyvää elokuvaa ilman vahvaa henkilökohtaista filosofiaa. Aikamme jalosukuisia ovat työläiset ja talonpojat. Siinä koko uskoni. En tiedä muuta.” (Renoir)

– Peter von Bagh (otteita Projektion artikkelista vuodelta 1963 sekä Elokuvan historiasta). Filmografiset tiedot ja versioiden vertailut päivitetty 1999 / AA

***

Kesto: 106 min.
Ikäraja: K7
Suom. tekstit/svensk text
Lisätiedot: https://kavi.fi/elokuva-arkisto-myos-verkossa/aluesarjat/turku/

***

La Règle du jeu

Pelin säännöt / Spelets regler

Ranska 1939. Tuotantoyhtiö: La Nouvelle Édition Française. Tuotannonjohto: Claude Renoir. Ohjaus: Jean Renoir. Apulaisohjaajat: André Zwobada ja Henri Cartier-Bresson. Käsikirjoitus: Jean Renoir yhteistyökumppaneinaan Carl Koch, Camille François… ja näyttelijät [ja André Zwobada]. Kuvaus: Jean Bachelet. Operaattori: Jacques Lemare. Assistentit: Jean-Paul Alphen ja Alain Renoir. Lavastus: Eugène Lourié. Apulainen: Max Douy. Puvut: Coco Chanel. Maskeeraus: Ralph. Musiikki: W.A. Mozart: ”Figaron häiden alkusoitto”, ”Danse Allemande”; Chopinin valsseja; Johann Strauss (ote Lepakosta mekaanisissa uruissa); G. Claret ja Camille François (”C’est la guinguette”); vuosisadan vaihteen sävelmä ”En revenant d’la pêche, d’la pêche au bas-Meudon”; ”En revenant d’la revue”; Monsigny (mekaanisen nuken aaria; ote teoksesta Le Déserteur); E. Rosi (”Tout le long de la Tamise”); Camille Saint-Saëns (”Danse Macabre”); Salabert (”Nous avons l’vé l’pied”); Scotto (”A Barbizon”). Musiikin sovitus: Joseph Kosma, Roger Desormière. Leikkaus: Marguerite Houllé [Renoir]. Äänitys: Joseph de Bretagne. Kuvaussihteeri: Dido Freire. Kuvausaika ja -paikat: n. 22.2. – 19.5.1939 Billancourtin studiot, Joinville sekä Sologne (Brinon-sur-Sauldren tienoo, La Motte-Beuvron, Aubigny ja Château de la Ferté Saint-Aubin). Pääosissa: Marcel Dalio (markiisi de la Chesnaye), Roland Toutain (André Jurieu), Julien Carette (Marceau), Nora Gregor (Christine de la Chesnaye), Jean Renoir (Octave), Gaston Modot (Schumacher), Pierre Nay (de Saint-Aubin), Odette Talazac (Charlotte de la Plante), Richard Frankeur (de la Bruyère), Mila Parely (Geneviève), Paulette Dupost (Lisette), Anne Mayen (Jackie), Pierre Magnier (kenraali), Léon Lavire (kokki), Eddy Debray (Corneille), Claire Gerard (rva de la Bruyère), Lise Elina (radioreportteri), Roger Forster (homo), Tony Corteggiani (Berthelin), Nicolas Amato (eteläamerikkalainen), Jenny Helia (palvelija), André Zwobada (Caudronin mekaanikko), Henri Cartier-Bresson (englantilainen palvelija), Celestin (palve-lija), Camille François (radioselostajan ääni). Helsingin ensiesitys 22.3.1963 Orion – maahan-tuoja: Aito Mäkinen – uusinta 13.5.1977 Diana – televisiolähetyksiä 6.3.1971 MTV1, 18.6.1983 MTV2, 1.6.1985 Yle TV2 – VET 38128 – K16 – Suomessa 2920 m / 106 min

KPC-TOUR

KPC TOUR KIERTÄÄ VIISI KAUPUNKIA Gettomasa ja kymmenen muuta KPC-kollektiivin jäsentä nähdään ainutlaatuisella kiertueella loppuvuodesta!Yksi suomirapin ikonisimmista kollektiiveista suuntaa viisi kaupunkia kattavalle kiertueelle marras-joulukuussa. KPC perustettiin Jyväskylän Kortepohjassa Rekamin, Aren ja Gettomasan toimesta 2013. Sittemmin se on jatkanut julkaisu- ja kollektiivitoimintaa kotikaupungistaan käsin jo miltei kymmenen vuoden ajan, luoden Jyväskylälle ainaisen kärkipaikan suomirapin keskittymänä. Jyväskylän, Tampereen, Turun, Helsingin ja Oulun läpi kulkeva kiertue kasaa lavalle KPC:n kärkihahmot:KPC ESITTÄÄ: GETTOMASA – SHAKKII – ARE, KRISO, REKAMI – LYTTÄ, TOHTORI GETTO – AXEL KALA, PYRYTHEKID, AARO630

Varaa nyt Dinner-paketti, ja tuo asiakkaasi, palkitse henkilökuntaasi tai lähtekää vaikka kaveriporukalla katsomaan upeaa konserttia!

HUOM! Pakettien myynti päätetään 2-5 päivää ennen tapahtumaa, varmistathan paikkasi ajoissa!
Laskulla tilattavat liput tulee tilata viimeistään 2 vk ennen tapahtumaa ja lasku tulee maksaa välittömästi, jotta liput
ehditään toimittaa ennen tapahtumaa.
Tilauksen yhteydessä sähköpostiosoitteensa jättäneille asiakkaille toimitetaan ennen tapahtumaa Tervetuloa-viesti.

Illan aikataulu:
– ovet auki paketin ostaneille klo 17.00
– pöydät katettuina klo 17.00-18.50
– ovet auki muille asiakkaille klo 18.00
– siirtyminen saliin viimeistään klo 18.50
– konsertti alkaa klo 19.00

Paketti sisältää naulakkomaksun, ennen esitystä korkeatasoisen ruokailun, automaattisesti ryhmän/asiakkaan nimellä
varatut omat illallispöydät ja pääsylipun.

Menu:

Rapeita salaatinlehtiä ja yrttivinegrettiä (M,G,V)
Lehtikaali-caesarsalaattia, savulohta ja avokadoa (L,G)
Paahdettua punajuurta ja kuttucheddaria (L,G)
”Skagenröra” (L)
Seesamilla maustettua häränulkofileetä, korianterimajoneesia ja paahdettua sipulia (M,G)
Talon leipää (M), tuorejuustoa (L,G) ja hernepestoa (M,G,V)

***

Ylikypsää häränrintaa ja pippurikastiketta (L,G)
Lohta Gremolata (M,G)
Linssiragu ja herkkutattia (M,V,G)
Paahdettua yrttiperunaa (M,G,V)

***

Vaniljapannacottaa ja tyrniä (L,G)
Suklaabrownie, paahdettua valkosuklaata ja vadelmaa (VL,G)

Olethan yhteydessä meihin, mikäli sinulla on erityisruokavalio. Huomioimme kasvis-/erityisruokavaliot etukäteen
tilattuna. Vesi sisältyy hintaan, muut juomat voi tilata paikan päällä. Yli 10 hengen ryhmille suosittelemme juomien
etukäteistilausta. rityisruokavaliot ja juomatilaukset: myynti@logomo.fi tai puh. 029 123 4808 (arkisin klo 9-16).

Tapahtuman järjestää Team Agency
Show & Dinner -tuotanto Logomo Oy

Oikeudet muutoksiin pidätetään.

FLAME JAZZ: VILKKA WAHL KAIHO FEAT. JURE PUKL & SIMON MOULLIER

Jure Pukl – tenorisaksofoniSimon Moullier – vibrafoniVilkka Wahl – kitaraDanny Ziemann – bassoJonatan Sarikoski – rummut KAIHO on turkulaislähtöisen kitaristi-säveltäjä Vilkka Wahlinuusin kokoonpano. Itävallan Wienissä koottu yhtye saa levytyskiertueelle mukaansa New Yorkissa vaikuttavan huikean ranskalaisvibrafonisti Simon Moullierin ja palkitun slovenialaisen saksofonisti Jure Puklin. Kompista vastaavat Euroopassa nousujohteista uraa tekevä rumpali Jonatan Sarikoski ja mm. Jorge Rossyn ja Wolfgang Muthspielinkinriveistä tuttu basisti Danny Ziemann. Yhtyeen nimi viittaa liiderinsä suomalaisiin juuriin ja melankoliaan, jokasuomalaiseen taiteeseenkin usein heijastuu. Melankoliaan liitetään usein menetyksen tai tyhjyyden tunne, mutta se voidaan kokea myös puhdistavana kokemuksena, jonka jälkeen ihminen voi avautua ja herkistyä tunteidensa äärellä. Tällaisena hetkenä voi syntyä esimerkiksi runon, kuvan tai sävellyksen siemen. Wahlin sävellyksissä jazzmusiikin traditio ja rytminen ilmaisu yhdistyvät moninaisiin vaikutteisiin länsimaisesta taidemusiikista rockiin, musiikillisen kaleidoskoopin tavoin. Luvassa on tiukkaa svengiä ja solistista tykittelyä, ja toisaalta syviä sointuja ja aavoina aukeavia musiikkimaisemia.

 

FLAME JAZZ: MAX ZENGER GLOBUS

Max Zenger Globuksen musiikki on pyrkinyt omaperäisyyteen ja yksityiskohtiin aina yhtyeen perustamisesta asti vuonna 2015. Globus kertoo johdonmukaisesti etenevää musiikillista tarinaa täynnä suuria kaaria. Lokakuussa 2022 julkaistava yhtyeen toinen albumi Flores seuraa tarkkaan harkittua melodista punaista lankaa koko levyn läpi. Uusien sävellysten tunnelmat ovat entistäkin mielenkiintoisempia, kun hypnoottiset rytmit ja kauniit melodiakerrokset avaavat kuulijan mielikuvituksen uusiin ulottuvuuksiin.  Heinäkuussa 2018 Max Zenger Globus palkittiin parhaana yhtyeenä Ranskassa Jazz in Marciac -festivaalilla. Yhtyeen Debyyttialbumi Globus (Flame Jazz Records, 2019) sai paljon positiivista huomiota taiteellisista ansioistaan. Kvintetin live-esiintymisten energia ja vahvaan käsityötaitoon perustuva yhteissoitto on kerännyt ylistäviä arvioita niin kriitikoilta kuin jazzyleisöltä. ”The Finnish group Globus showed a high level of unity in both sound and playing with its beautiful original music”  – Alex Dutilh, France Musique

Max Zenger – saksofoniKasperi Sarikoski – pasuunaMikael Myrskog – koskettimetJuuso Rinta – bassoAnssi Tirkkonen – rummut

FLAME JAZZ: MARIA FAUST & SOINTI JAZZ ORCHESTRA

Sointi Jazz OrchestraMaria Faust – saksofoni, sävellyksetRasmus Soini – kapellimestariLukuisin palkinnoin huomioitu omaääninen saksofonisti-säveltäjä Maria Faust ja taipuisa 18-henkinen Sointi Jazz Orchestra yhdistävät voimansa ainutlaatuisessa yhteiskonsertissa. Illan aikana kuullaan tuoreita sovituksia Faustin vanhemmista sävellyksistä sekä hänen Sointi Jazz Orchestralle kirjoittamaansa täysin uutta musiikkia. Maria Faust on virolainen alttosaksofonisti ja säveltäjä, joka vaikuttaa nykyisin Kööpenhaminassa, Tanskassa. Faustin persoonallinen musiikki rikkoo perinteisiä tyylilajeja ja yhdistää klassisen musiikin, jazzin ja nykymusiikin piirteitä. Lukuisin tunnustuksin ja palkinnoin huomioitu Faust konsertoi aktiivisesti eri yhtyeidensä kanssa konserttisaleissa ja musiikkifestivaaleilla ympäri maailman.Sointi Jazz Orchestra on noussut nopeasti yhdeksi maamme mielenkiintoisimmista jazzorkestereista. Sen taiteellisena johtajana ja kapellimestarina on toiminut yhtyeen perustamisesta lähtien Rasmus Soini. SJO tunnetaan persoonallisesta ja yllättävästä big band -perinnettä uudistavasta soundistaan, joka syntyy epätavallisesta instrumentaatiosta ja tuoreista vaihtosoittimia hyödyntävistä sovituksista.

LAURI TÄHKÄ – KAIKELLA ON TARKOITUS -KIERTUE

Kaikella on tarkoitus -kiertue

Lauri Tähkä julkaisee 16. syyskuuta uuden albumin ”Kaikella on tarkoitus”. Lauri juhlistaa kauan odotettua albumiaan ainutlaatuisilla keikoilla Kupolissa, Helsingin Kansalaistorilla syyskuun lopussa. Kupoli -keikkojen jälkeen Kaikella on tarkoitus -klubikiertue starttaa heti lokakuun alussa. Laurille oli erityisen tärkeää päästä pitkästä aikaa klubikiertueelle. ”Olen odottanut tätä lähes viisi vuotta, että pääsen klubirundille aistimaan aivan ainutlaatuista tunnelmaa ja yhteishenkeä yleisöni sekä vielä uuden albumini kanssa.”

***

Varaa nyt Dinner-paketti, ja tuo asiakkaasi, palkitse henkilökuntaasi tai lähtekää vaikka kaveriporukalla katsomaan upeaa konserttia!

HUOM! Pakettien myynti päätetään 2-5 päivää ennen tapahtumaa, varmistathan paikkasi ajoissa!
Laskulla tilattavat liput tulee tilata viimeistään 2 vk ennen tapahtumaa ja lasku tulee maksaa välittömästi, jotta liput
ehditään toimittaa ennen tapahtumaa.
Tilauksen yhteydessä sähköpostiosoitteensa jättäneille asiakkaille toimitetaan ennen tapahtumaa Tervetuloa-viesti.

Illan aikataulu:
– ovet auki paketin ostaneille klo 19.00
– pöydät katettuina klo 19.00-20.50
– ovet auki muille asiakkaille klo 19.30
– siirtyminen saliin viimeistään klo 20.50
– konsertti alkaa klo 21.00

Paketti sisältää naulakkomaksun, ennen esitystä korkeatasoisen ruokailun, automaattisesti ryhmän/asiakkaan nimellä
varatut omat illallispöydät ja pääsylipun.

A la Carte -paketti:

SUOLATTUA HÄRÄN ULKOFILETTÄ (L,G)
Xo-kastiketta ja korianteria
***
KARAAGE CHICKEN (L,G)
Uppopaistettua kanaa, satay-kastiketta ja jasmiiniriisiä
***
CHAWANMUSHIVANUKASTA (L,G)
Kirsikkakompottia, ruby-namelakaa ja kirskikka-kaffirlimelientä

Kasvismenu

GRILLATTUA SUIPPOKAALIA (L,G )
Miso-inkiväärijogurttia ja purjotuhkaa
***
PAAHDETTUA MUNAKOISOA (M,V,G)
Satay-kastiketta, thai-basilikaa ja jasmiiniriisiä
***
CHAWANMUSHIVANUKASTA (L,G)
Kirsikkakompottia, ruby-namelakaa ja kirsikka-kaffirlimelientä

Olethan yhteydessä meihin, mikäli sinulla on erityisruokavalio. Huomioimme kasvis-/erityisruokavaliot etukäteen
tilattuna. Vesi sisältyy hintaan, muut juomat voi tilata paikan päällä. Yli 10 hengen ryhmille suosittelemme juomien
etukäteistilausta. Eritysiruokavaliot ja juomatilaukset: myynti@logomo.fi tai puh. 029 123 4808 (arkisin klo 9-16)

***

Haluatko varata aition?

Tapahtumaan on varattavissa myös aitioita, katso lisätiedot tästä »
Lisätiedustelut ja varaukset: myynti@logomo.fi tai puh. 029 1234 808 (ma-pe klo 9-16).

 

Konsertin järjestää Sunborn Live
Show & Dinner -tuotanto Logomo Oy

Oikeudet muutoksiin pidätetään

STAND UP, TURKU! KOMIIKKAFESTIVAALI K-16

André Wickström, Jukka Lindström, Krisse Salminen, Mika Eirtovaara, Ilari Johansson ja Ida Grönlund

Stand Up, Turku! -komiikkafestivaali 15-v juhlavuosi!

Ihmeiden aika on täällä ja vihdoin pääsemme nauramaan yhdessä ja samalla juhlimaan Stand Up, Turku! -komiikkafestivaalien synttäreitä! Suomalaisen komiikan parhaimmisto saapuu Turkuun jo 15. kertaa. Toimi siis nopiaan ja takaa paikkasi Turun hauskimpaan viikonloppuun!

Tämä naurun juhlaviikonloppu piti alunperin toteutua 4.-5.2022, mutta siirtyi seuraavalle vuodelle. Jo ostetut liput käyvät sellaisenaan uuteen päivämäärään.

Haluatko varata aition?

Tapahtumaan on varattavissa myös aitioita, katso lisätiedot tästä »
Lisätiedustelut ja varaukset: myynti@logomo.fi tai puh. 029 1234 808 (ma-pe klo 9-16).mutta valitettavasti Logomon pääsalin keikat

STAND UP, TURKU! KOMIIKKAFESTIVAALI K-16

Heli Sutela, Jaakko Saariluoma, Teemu Vesterinen, Mikko Vaismaa, Eeva Vekki ja Tommi Ylimäinen

Stand Up, Turku! -komiikkafestivaali 15-v juhlavuosi!

Ihmeiden aika on täällä ja vihdoin pääsemme nauramaan yhdessä ja samalla juhlimaan Stand Up, Turku! -komiikkafestivaalien synttäreitä! Suomalaisen komiikan parhaimmisto saapuu Turkuun jo 15. kertaa. Toimi siis nopiaan ja takaa paikkasi Turun hauskimpaan viikonloppuun!

Tämä naurun juhlaviikonloppu piti alunperin toteutua 4.-5.2022, mutta siirtyi seuraavalle vuodelle. Jo ostetut liput käyvät sellaisenaan uuteen päivämäärään.

Haluatko varata aition?

Tapahtumaan on varattavissa myös aitioita, katso lisätiedot tästä »
Lisätiedustelut ja varaukset: myynti@logomo.fi tai puh. 029 1234 808 (ma-pe klo 9-16)

ÅK ENSEMBLE – THIS IS ME

This is me! on Pia Kullan johtaman ÅK Ensemblen ainutlaatuinen show-kokonaisuus. Lavalla esiintyy runsaat 30 laulajaa ja solistitkin tulevat omista riveistä. Ensembleä säestää Tomas ”Skitta” Lindroosin johtama livebändi, The 52nd Street Band.

Tämä huikea show koostuu massiivisista rytmimusiikkisovituksista. Kuulemme lauluja Ultra Brasta ja Michael Jacksonista aina Elton Johniin ja Queeniin. Ensemblen laulajilla on kullakin henkilökohtaiset mikrofonit ja visuaalista näyttämökokonaisuutta korostaa koreografia, valotekniikka ja yhtenäinen puvustus. Luvassa on musiikillista euforiaa, jännittäviä kontrasteja sekä syvällisiä viestejä.

This is me! -show esitetään Turun Logomossa lokakuun 22. ja 29.