Skip to main content

Logomo on saanut uuden ravintolapäällikön, kun Sanna Kiviranta, KTM, aloitti tehtävässä kesäkuun alussa. Sanna vastaa jatkossa Logomon ravintolasali­toiminnoista ja juomatuotteista. Numeroita ja excelöintiä rakastava Sanna tuo vahvaa osaamista etenkin Logomon ravintolatoimintojen johtamiseen ja asiakastilanteisiin.

Sanna siirtyi Logomolle Turun kaupunginteatterilta, jossa hän oli käynnistämässä ravintolatoimintaa teatterin peruskorjauksen jälkeen. Tätä ennen Sanna on työskennellyt muun muassa Turkuhallin ravintolatoimenjohtajana.

Porilaislähtöinen Sanna on kauppatieteiden maisteri, mitä voidaan pitää melko poikkeuksellisena koulutustaustana ravintola-alalla. Lukionsa paras matemaattis-luonnontieteellisissä aineissa ollut nuori ylioppilas muuttikin Porista Turkuun alun perin opiskelemaan kemiaa.

– Totesin aika nopeasti, että kaipaan jotain ihmisläheisempää, Sanna naurahtaa.

– Elätin itseni opiskeluaikoina ravintola-alan töillä. Olin baaritiskin takana ja tarjoilijana eri paikoissa. Jossain vaiheessa ajattelin lähteväni ihan muulle alalle, mutta sattuman kautta päädyin ravintola-alan esimiestöihin ja se olikin aika kivaa, Sanna valottaa.

Intohimona johtaminen

Logomossa Sanna toimii esimiehenä salihenkilökunnalle.

– Logomossa on todella osaava ja sitoutunut henkilökunta, jolla valtava tietotaito taustalla. Koen, että tehtäväni on lähinnä hoitaa asiat osaltani niin, että pystyvät tekemään työnsä jatkossakin siten, että asiakas on aina keskiössä, Sanna kuvailee.

Sannan pääaine kauppakorkeakoulussa oli johtaminen, josta on muodostunut hänelle myös intohimo. Valmistumisensa jälkeen hän on jatkanut aiheeseen perehtymistä eri kanteilta lisäkoulutusten muodossa.

– Olen opiskellut majoitus- ja ravitsemisalan esimiehen erikoisammattitutkinnon
sekä palvelumuotoilua. Sen lisäksi olen opiskellut työyhteisösovittelijaksi ja perehtynyt haastavien asiakastilanteiden psykologiaan, mikä on erittäin kiehtovaa! Monelle asiakkaalle riittää ihan pelkkä kuunteleminen, ja se että hänet otetaan tosissaan. Yleensä kun asiakkaat antavat palautetta, se on hyvin perusteltua ja vika ei ole yleensä asiakaspalvelijassa vaan prosesseissa. Silloin on erinomainen mahdollisuus kehittää näitä prosesseja. Tässä työssä täytyy olla aina valmis myös kyseenalaistamaan vanhoja toimintamalleja, Sanna huomauttaa.

Odotukset syksyn tapahtumissa

Logomossa Sanna näkee valtavan määrän hyvää.

– Uudistuksiin sitoutunut johto ja taustaorganisaatio, vahva konsernin tuki ja upea rakennus mielettömine tiloineen ovat Logomon vahvuuksia. Tämä on kokonaisuus, mitä ei muualla ole. Muutaman viikon perusteella myös työyhteisö vaikuttaa mukavalta. Huomaan nauraneeni paljon työpäivien aikana!

Vaikka kesä on vasta puolivälissä, Sannan mielessä siintää jo Logomon supersyksy lukuisine tapahtumineen. Myös Sannan kädenjälkeä Logomon tapahtumissa pääsee näkemään enemmän vasta syksyllä.

– Nyt pidetään kaikki ne tapahtumat, joita ei ole pariin vuoteen päässyt pitämään. Tämä vaatii Logomon kaltaiselta suurelta tapahtumatalolta tarkkaa organisointia, että henkilöstöresurssit ovat varmasti kohdallaan, ja jotta asiakaskokemuksesta tulisi erinomainen, hän tietää.

Sannan tavoittaa puhelimitse 040 503 8724 tai sähköpostitse sanna.kiviranta@logomo.fi